Hello Mille,
For device connection issues, the first thing to check is the Windows Device Manager and see whether TrackIR is getting listed under NaturalPoint devices. You can find Windows Device Manager by searching Device Manager in the taskbar search or Control Panel -> Hardware and Sound -> Device Manager.
1) If everything is working fine, TrackIR will be listed under NaturalPoint devices.
2) If the device is not properly loading up the driver, it will show up as an Unknown device. In this case, try pointing to the device driver manually:
• Unplug and plug the device back in while monitoring the list to check which unknown device in the list is TrackIR.
• Right-click on the unknown device -> Update Driver -> Browse my computer.
• Find the USB driver and select to install. The USB driver should be found in the following directory:
C:\Program Files (x86)\NaturalPoint\USB Drivers x64\npusbio_x64.sys
3) If the computer doesn't recognize the device at all, it will not be listed in the Device Manager, and you will not hear the "ring" sound when you connect/disconnect the device. In this case, try testing this device against another computer.
If you are still having trouble, please request technical support through our webform:
https://www.trackir.com/help.
Kind Regards,
Jillian Smythe
TrackIR Support Representative
Translated with Google Translate:
Hallo Mille,
Bei Problemen mit der Geräteverbindung überprüfen Sie zunächst den Windows-Geräte-Manager und prüfen Sie, ob TrackIR unter NaturalPoint-Geräten aufgeführt wird. Sie finden den Windows-Geräte-Manager, indem Sie in der Taskleistensuche nach Geräte-Manager suchen oder in der Systemsteuerung -> Hardware und Sound -> Geräte-Manager.
1) Wenn alles einwandfrei funktioniert, wird TrackIR unter NaturalPoint-Geräten aufgeführt.
2) Wenn das Gerät den Treiber nicht ordnungsgemäß lädt, wird es als unbekanntes Gerät angezeigt. Versuchen Sie in diesem Fall, manuell auf den Gerätetreiber zu verweisen:
• Trennen Sie das Gerät vom Stromnetz und schließen Sie es wieder an, während Sie die Liste überwachen, um zu überprüfen, welches unbekannte Gerät in der Liste TrackIR ist.
• Klicken Sie mit der rechten Maustaste auf das unbekannte Gerät -> Treiber aktualisieren -> Meinen Computer durchsuchen.
• Suchen Sie den USB-Treiber und wählen Sie die Installation aus. Der USB-Treiber sollte im folgenden Verzeichnis zu finden sein:
C:\Programme (x86)\NaturalPoint\USB Drivers x64\npusbio_x64.sys
3) Wenn der Computer das Gerät überhaupt nicht erkennt, wird es nicht im Geräte-Manager aufgeführt und Sie hören keinen „Klingelton“, wenn Sie das Gerät anschließen/trennen. Versuchen Sie in diesem Fall, dieses Gerät mit einem anderen Computer zu testen.
Sollten weiterhin Probleme auftreten, fordern Sie bitte technischen Support über unser Webformular an:
https://www.trackir.com/help.
Mit freundlichen Grüße,
Jillian Smythe
TrackIR-Supportmitarbeiter.